


Zajęcia jogi dla dzieci różnią się od jogi dla młodzieży i dorosłych, skupiają się bardziej na ruchu i kreatywności niż na ćwiczeniu idealnych pozycji (asan). Zajęcia prowadzone są tak by zachęcić dzieci do dobrej, spontanicznej i beztroskiej zabawy podczas nauki podstaw jogi.
Zajęcia prowadzę z dużą dawką humoru, pielęgnując zaufanie oraz miłość do przyrody i świata. Dzieci poznają swoje zmysły za pomocą ćwiczeń sensorycznych ale przede wszystkim:
Zajęcia prowadzę z dużą dawką humoru, pielęgnując zaufanie oraz miłość do przyrody i świata. Dzieci poznają swoje zmysły za pomocą ćwiczeń sensorycznych ale przede wszystkim:
- poprawiają elastyczność ciała
- wzrasta ich poczucie równowagi
- korygują wady postawy i zapobiegają ich powstawaniu
Dzieci uczą się jak radzić sobie ze stresem poprzez oddech i relaksację. Zajęcia prowadzone są w sposób uporządkowany i przemyślany, każde z nich różni się od siebie tematyką, ćwiczeniami i zabawą.
Podczas zajęć skupiamy się na pracy:
Podczas zajęć skupiamy się na pracy:
- z asanami (pozycjami)
- oddechem
- relaksacją
- rozwojem uważności
- różnego rodzaju działaniami artystycznymi
- dźwiękoterapią
- bajkoterapią
Zajęcia mają charakter dynamiczny i dostosowane są do możliwości każdego dziecka.
Ogromną zaletą jogi dla dzieci jest fakt, że nawet gdy jest wykonywana w grupie, to nie jest nastawiona na rywalizację. Podczas zajęć każde dziecko przekonuje się o swoich możliwościach, każdy wykonuje ćwiczenia we własnym tempie. Z zajęć nikt nie wychodzi “przegrany” każdy za to zyskuje: mocne ciało, spokojny umysł, nowe przyjaźnie i wiarę we własne możliwości.
Ogromną zaletą jogi dla dzieci jest fakt, że nawet gdy jest wykonywana w grupie, to nie jest nastawiona na rywalizację. Podczas zajęć każde dziecko przekonuje się o swoich możliwościach, każdy wykonuje ćwiczenia we własnym tempie. Z zajęć nikt nie wychodzi “przegrany” każdy za to zyskuje: mocne ciało, spokojny umysł, nowe przyjaźnie i wiarę we własne możliwości.
Jak wyglądają zajęcia?
Zajęcia są skonstruowane tak, aby przede wszystkim rozwijać u dzieci samodzielność oraz uczyć współpracy w grupie i wzmacniać wiarę we własne możliwości. Wspierają wszechstronny rozwój dziecka, wpływają korzystnie na koncentrację, koordynację ruchową, wzmacniają ciało. Łączą edukację z zabawą.
Schemat organizacji zajęć:
Zajęcia są skonstruowane tak, aby przede wszystkim rozwijać u dzieci samodzielność oraz uczyć współpracy w grupie i wzmacniać wiarę we własne możliwości. Wspierają wszechstronny rozwój dziecka, wpływają korzystnie na koncentrację, koordynację ruchową, wzmacniają ciało. Łączą edukację z zabawą.
Schemat organizacji zajęć:
- Przywitanie się w kręgu
- Rozgrzewka – ćwiczenia dynamiczne przy muzyce (przysiady, podskoki, bieg w miejscu, skłony)
- Wyciszenie się – metoda klepsydrowa wg A. Lasoty
- Kreatywne ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem asan (poznanie nowych pozycji)
- Zabawy z jogą – utrwalenie poznanych do tej pory asan lub ćwiczeń z wykorzystaniem m.in. opowieści, multisensoryki, oraz innych zabaw ruchowych.
- Bajkoterapia - dzięki tej formie zajęć dzieci poznają kulturę, obyczaje, historię, uczą się rozumieć świat, w którym żyją, a także rozwijają wyobraźnię i pogłębiają swoje zainteresowania. Wybór bajek dostosowany jest do grupy wiekowej dzieci oraz tematu zajęć.
- Relaksacja i ćwiczenia oddechowe oraz kąpiele w dźwiękach (muzykoterapia). Zajęcia prowadzone są w sposób uporządkowany i przemyślany, a każde zajęcia różnią się od siebie zagadnieniami, tematyką, ćwiczeniami i zabawą.